Medeltidsdag i Hovdala!

Jag åkte och tittade på SM i Riddarspel idag!
 
Jag förlitade mig för mycket på GPSn på väg dit och tappade bort mig totalt! När jag blev inledd på en grusväg insåg jag att jag måste vara totalt lost och körde sedan efter normal vägbeskrivning och kom rätt. :P
Festivalen var mycket större än jag trott. Det var massor av folk! Det fanns allt man kunde tänka sig att köpa som hade minsta lilla med medeltiden att göra. Kläder, hästutrustning, smycken, verktyg, vapen, rustningar, fjäderpennor, bundna böcker osv. Hade lätt kunnat spendera några tusenlappar där. :P
 
 
 
 
Riddarspelen var väldigt roliga att titta på, mycket tack vara speakern som gick omkring på bana. Han informerade ständigt om att "små barn som krockar med 600 kg häst gör mycket ont i hästens knän så håll ordning på era barn!" och "Attans, där siktade han fel. Jaja, hans fru är i alla fall väldigt gravid så han har i alla fall kunnat sikta rätt en gång". :P
 

 

Kommentera här: