Huj å hå.

Idag var det full rulle. Började morgonen med att sätta upp resten av alla rosetterna som låg över hela köksbordet. Det tog en stund.
 
Åkte sedan och beställde mer halm. Det var hög tid så nu väntar vi på någon dag då det inte ska regna så att halmen inte förstörs.
 
Gick sedan en längre promenad med Heredero. Han är väldigt cool... oftast. :P Han reagerade inte på bilar, hundar som skällde eller annat men höll på att svimma för en grön liten växt som stod i diket. :P Haha!
 
 
Vi hade i alla fall väldigt fina vyer att titta på. :)
 
Bestämde mig för att ta i tu med lite hovar. Tesora blev först ut. Bak gick bra, men fram var hon inte alls med på noterna. Ville jag lyfta vänster så lyfte hon höger och tvärtom. Så där filade jag bara litegrann och lät det sedan vara. Campeadora blev nästa. Hon har blivit hundra gånger bättre än när jag började verka henne, då krävdes det både någon som höll i henne och samtidigt matade med kraftfoder. Nu kan jag ha henne lös i boxen med bara hö som lite mutning och sedan lite pauser mellan hovarna så går det galant!
Kände att jag behövde något mindre tungt och tog Lilleman, Skrållan och Strössel. Det var bara Strössel som egentligen hade något att ta av så de andra två filade jag bara lite på.
 
Åkte och handlade med Jojo och på vägen hem så åt jag på en center medans jag körde och lyckas på något sätt sätta i halsen! Det blev kraftig inbromsning mitt på vägen men tack och lov så släppte det fort! Jisses vilket adrenalin rus man får efter ett sådant skrajmoment. Urs, jag var alldeles skakis i säkert en halvtimme efteråt.

Kommentera här: