Före och Efter.

Vi har länge väntat på att det ska bli så pass varmt att det går att bada hästarna och idag var det helt okej väder. Vi har ju kallstall så det finns inget varmt ställe att ställa dem på för att torka så det gäller att värmen kommer från vädret.
 
Tesora blev först ut. Hon är under rehabilitering från fång och tränas därför inte varken för ridning eller utställning. Hon går i hagen som ledarsto och håller koll istället. :P Därför är hon såklart extra skitig, dessutom är hon kritvit.
 
Så jag tänkte sätta det nya Schampot från Champion Tail, som vi blev sponsrade med i vintras av Hästutställningar.se på ett riktigt prov!  
 
Så här såg Tesora ut direkt från hagen.
 
Jag blötte ner hästen, sedan doserade jag schampot i en hink med varmvatten och gnuggade sedan hela hästen. Sedan sköljde jag av henne. Klart.
 
 
 
Tycker resultatet blev mycket bra för bara en schamponering och ingenting annat! Jag tvättade inte benen så dem är fortfarande lite skitiga men kroppen blev väldigt ren och vit!
 
Det höll i ungefär 2,4 sekunder efter att jag släppte ut henne i hagen igen... :P
 
1 milina.blogg.se:

skriven

Så fin hon blev! Typsikt djur dock att förstöra det haha! Dom hatar att vara rena och fina ^^

Svar: Ja, inte är dom tacksamma inte. :P
Jeanette

Kommentera här: