Medel, sprayer och salvor.

Jag gillar det mesta i flaskor som man har till hästar!
 
Nu pratar jag inte om vitaminer och tillskott, utan schampon, glansmedel och linement och sånt. Jag har en hel hylla i stallet som är smockfull med diverse flaskor och annat.
  • Första fyllan består av schampo (vanliga och färgförstärkande), balsam och glansmedel.
  • Andra hyllan har färgsprayburkar som är till för när småhästarna är ute på shower och liknande. Det är också glittersprayer till svansar och grimmor osv. Där finns även linement.
  • Tredje hyllan består av torrschampo, hovlack, sadelklister, snoddar, hårsmycken, babyolja och fläckborttagning.
  • Fjärde hyllan har medel för lädervård samt olika sårsprayer, grejer till hovar, klippmaskinolja osv.
  • Längst ner är det mest svampar och annat skräp (nödvändigt skräp).
 
 
Detta är ju lixom jag i ett nötskal, förutom att istället för att ha massa människor som gör allt det där åt mig så är det jag själv som springer runt hästen och sprayar och fixar. :P
 

Kommentera här: