Blött blötare blötast!

Vi har en sjötomt för tillfället. Jättekul... Eller inte. Jag måste gå igenom det ankeldjupa vattnet för att komma upp till Ferros hage och vattnet rinner över kanten på mina skor och är inte alls så där varmt och skönt som det kan vara på sommaren! :P Som tur är så har Ferro inga problem alls att gå i vatten, han tvekar inte ens en sekund utan klampar på rakt igenom. Värre är det med stona som är lite kinkiga och helst inte står i vattnet utan håller sig på torra land. :P 
 
 
 Vi har fått ett nytt lass halm, han lyckades pricka in några timmar då det inte regnade så halmen höll sig torr. Däremot har vi inte kommit iväg och hämta hö så grannen fick komma med en hösilagebal istället. Efter Näsets Charity Ride så har bilen börjat protestera och det visade sig att bromsarna börjar ge upp, därför kan vi inte köra transporten just nu. Fick en tid på verkstaden nästa vecka så då kör vi igång igen. :) 
 
I förrgår när jag skulle ge katterna mat så tryckte sig en av dem mot min hand samtidigt som jag höll i en kattmatsburk så att jag lyckades skära mig i knogen på locket. Det blev ett väldigt rent skärsår men det blödde som fan! Droppade som en vattenkran. Satte fingret under kallvatten men det slutade inte blöda så efter en stund tryckte jag istället ihop såret och höll så ett tag så att det skulle stoppa upp. 
Det lustiga var att efter jag gjort detta så fick jag värsta yrselanfallet! Jag hade sedan tidigare ont i huvudet och mådde lite illa så jag vägrar att tro att det hade något med det lilla såret att göra! Jag är ju inte känslig för blod! Det slutade med att jag fick synbortfall och var tvungen att sätta mig på golvet med huvudet mellan knäna. Svettades så det rann och hela världen snurrade. Tack och lov gick det över på några minuter och efter en kvart kunde jag ställa mig upp igen. Urs vad obehagligt det var! 
 
Det lustiga var att Pepita hade varit väldigt orolig när jag var i stallet. Hon hade suttit och pipit vid grinden och gnällt och varit nervös. Så hon kanske kände på sig att jag mådde dåligt? 
 
Flera gånger under den natten så väckte hon mig genom att kraffsa på mig och sen när jag tittade på henne så såg hon nöjd ut och kröp ner under täcket igen. Hon ville väll se så att jag levde? :P 

Kommentera här: