Yay

 
En tjej i stallet kommenterar över att hon har ett par benlindor som var för stora för hennes häst och undrar om jag ville ha dem. Benlindor tackar man ju aldrig nej till så jag tog tacksam emot. Det jag däremot vart lite fundersam över var hur de kunde vara förstora till hennes varmblod.
"De är gjorda åt shirehästar, så de passar inte. Jag köpte dem för att de hade en rolig färg, men de var alldeles för stora".
Benlindorna var knallgula och helt oanvända när jag fick förpackningen i handen. Jag tittar lite på plastfodralet och ser att det står Shires skrivet över sidan...
 
Dessa fast gula.
 
Jag blev helt stum. Det kändes som om jag påpekade att märket heter Shires och att det inte alls har något med Shirehästar att göra så skulle jag dumförklara henne. Och eftersom hon inte ville ha dem så kändes det inte fel att ta emot dem utan att säga något. Men... Hahaha!
1 Josefin Pageryd- hästbloggen:

skriven

Kul att du har anmält dig till veckans intervju hos mig! Nu är det väldigt många som är med och jag vill få med alla så småningom. Har jag inte kontaktat dig inom ett par månader så skicka ett mejl/kommentar för då kan de hänt att jag har missat. Jag har tänkt att få med alla nån gång i alla fall :) Ha en trevlig helg!
Kram / www.pageryd.se

Kommentera här: