Bloggtorka...

Det är banne mig svårt att blogga utan en fungerande kamera... Inga roliga bilder att lägga in, ingen utfyllnad... Det är inte så kul att bara lägga in hela texter och gamla bilder. :S Förhoppningsvis så fungerar kameran snart igen.

I alla fall så löshoppade vi hästarna idag. Ferro fick agera draghjälp till två ston som inte är lika villiga att vara till lags och springa som deras mattar vill. Delvis så fick Ferro gå in i rollen som modig ledare och förhoppningsvis få en liten självförtroende kick eftersom hoppning fortfarande är en läskig sak för honom. Vi hade hinderna på ca 60 cm och Ferro hoppade de nästan från stillastående eller så kastade han sig över dem i 190 knyck. Ibland såg man hur självförtroendet totalt dök i botten och då fick jag springa med honom för att skicka honom mot hindret istället för att driva runt honom från mitten av banan. Han var i alla fall duktig och försökte hela tiden att göra som jag ville, men man såg att hoppning inte riktigt är hans grej längre.

På slutet så gick vi förbi hagen där Åsnan går som Ferro tycker är skitläskig. Så vi gick fram och hälsade på den för att Ferro skulle få kolla in vad det var för något. Jag tror att ställer man dem bredvid varandra så når Åsnans öron upp till Ferros mage, typ. Så liten är den, och skitsöt! Ferro vågade faktiskt nosa på den och han blev inte rädd när Åsnan for iväg i en serie bocksprång. Jag måste ta med en kamera och fota den med Ferro bredvid så får ni se skillnaden i storlek! :D
1 Matilda:

skriven

Åh en åsna! De brukar ju vara så söta :D Och tack för utvärderingen av BR-tränset!

Kommentera här: