Yay!




Förra hösten åkte jag, mamma, Matilda och Ferro upp till Boden för att tävla. En resa som tog närmare fem timmar att köra. Vi stannade emellanåt för att äta osv och titta till Ferro. Tillsammans med Ferro i transporten åkte två höbalar, staplade på varandra på andra sidan mellanväggen. Eftersom Ferro åker lös i transporten så brukar han ibland stå och dra i höbalarna om höet i nätet tog slut, så jag försökte alltid se till att han hade hö framför sig så att han lät bli balarna.
Näväl, vi kom fram till Bodens RK utan större missöden. Jag öppnade sidodörren till transporten och tittar in. Det första jag upptäcker är att det bara ligger en höbal kvar i transporten... Ni ska bara veta vilka korkade ideer som gick igenom mitt huvud de första sekunderna.
Hade han ätit upp hela balen på någon timme?
Hade han på något sätt fått ut den ut transporten?
Hade vi lastat ut en bal under vägen och sedan glömt och lägga in den igen?? 
Stog stilla i några sekunder och funderade. Tiitade sedan in på Ferros sida av mellanväggen och där, längst bak i transporten, vid Ferros bakben ligger den förlorade höbalen. 
Ferro måste ha haft skitkul. Förmodligen så drog han fram den framför sig med tänderna. Sen använde han benen till att sparka den in under sig. Det lustiga är att han inte levde om när han gjorde detta. Vi i bilen hörde ingenting. 
Det var lite problematiskt att lasta ur, eftersom han fick kliva över balen för att backa ur men som tur va så fick tog han det hela med rätt lugn. :) Haha!  
1 Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!:

skriven

Sv: Svårt att hitta träns. Har dock ett problem med Tosca, hon är så smal runt näsan att tillbaka knäppen oftast blir för klumpiga och försök hitta dressyrträns utan tillbakaknäppning :(

2 Matilda:

skriven

Om jag inte jobbar så ska jag med!!!! Får ett nytt schema i mars någon gång och vet inte riktigt vilka helger jag jobbar än..

3 Agnes - Stalltjej.se:

skriven

Svar: Båda kjolarna är sydda av lakan, japp :D

Kommentera här: