Sikken morgon...

Stallplanen är som en stor skriskobana. Först dratt jag på baken. Ferro blev såklart skitskraj eftersom det såklart var honom jag höll i. Det värsta han vet är oförutsägbara saker och vevande händer. Och jag kan säga att båda de sakerna höll på runt honom denna morgon. Sen nästa häst jag tog ut går barfota vilket resulterade i Bambi på bal is. Hästen både satte sig på bakbenen och spretade med frambenen rakt ut åt sidorna. Stackars liten.

Det här är det värsta med att ha barfota hästar. När det är sådann is att det inte finns något fäste över huvud taget! Det går ju inte att rida, inte att träna hästen från marken och knappt att leda hästen till hagen. Ännu en gång är jag glad över sandplatån som Ferro har i sin hage för där har vattnet runnit ner och det finns ingen is så den lilla biten som han går på under dagarna är tack och lov halkfri.

Såg att en av plaketterna ramlat ner från väggen i Ferros box. Jag hittade den inte i boxen så jag hoppas på att någon annan hittat den och sedan lagt den nån stans. Vore tråkigt om den blivit utslängd tillsammans med skiten när man mockat...
1 Camilla- Låt hundarna slippa stress, tramp och trängsel på mässorna, skriv under!:

skriven

Usch för is! Sandas det inte hos er?

2 Viktoria:

skriven

hejhej! fick du mitt sms om nyår.. tänkte bara kolla eftersom jag inte hört nått från dig! iaf, om du hade haft lust att komma förbi, så äre bara att du hör av dig! :)

3 Lotta:

skriven

Hej. Det är inget kul med skidskobana till gårdsplan. Här nere i skåne är det rena lervällingen just nu.

Kommentera här: