Premiär turen!

Hagsläppet i morse gick extremt odramatiskt till. Ferro var bra mycket mer intresserad av gräset än de andra hästarna. Han nosade lite slött på dom och de pep lite men sen var det bra. Skönt!
Han måste ha städat sin box i natt för jag har aldrig varit med om att han har varit så lätt att mocka åt förut!

Sen på kvällen var det dags för en premiärtur. Utnyttjade värmen så att han inte skulle va så mycket på tårna. Skrittade iväg mot vad jag trodde var skogen-hållet men hamnade mitt i Röbäcks kvarteren! Men Ferro skötte sig finfint, lite nervös ibland då det var en del vattenspridare igång. :P Så vi vände efter ett tag och sattsade på ängarna istället. Där fick han stäcka ut i trav och han trampade på rätt friskt. Jättehärligt att rida igen! Jag fick sån där flash-back från när jag provred honom och vad jag fastnade för när jag bestämde mig för att köpa honom.

Och han är lika pratglad som förut. Så fort jag försvinner utom synhåll så står han och brummar och fladdrar med fäsborrarna. Det är ganska gulligt. :)

Kommentera här: