Melodifestivalen del 4

Förra veckan hade jag rätt på finalplatserna men jag blev så irriterad när dom där hemska Rigo fick ett finger med i andra platsen! HUA!  


*******************************************************************'

Agnes - Love love love = Hon gräver alltid ned sig i början av livesånger. Icke bra. Tråkig låt. Ändrar aldrig ton eller tempo.

Star Pilots - Higher = Haha! 90 tals disco! I kind of digg it! :P

Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går = Å gåshud! Härlig melodi helt i min smak men hon har dålig kontroll på sin röst. Hon ser lite underlig ut också... Stirrande...


Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly = Blir säkert en radiohit. Tycker inte att dom är samspelande på scenen. Ganska okej. Varken bra eller dålig.  


Thorleifs - Sweet kissing in the moonlight = Omg... Snacka om dansband... Han är för gammal och rösten för svag. Ser ut som att han kommer få en stroke av blotta förskräckelsen... Ta bort han från scenen!!   


Sarah Dawn Finer - Moving on =   GÅSHUD VARNING!!!! Loving it!!!! (men vad har hon på sig?? :S ) Loveloveloveit!!!!  


Next 3 - Esta Noche = Haha! Men snälla! Låter som Byz förfestlåtar  Alldeles för lång.  


Malena Ernman - La voix = Jag har inget emot opera men det är lite fel gene i melodifestvalen. Refrängen är rätt bra men verserna... mje...

Så till den slutgiltiga bedömningen. Till Final = Sarah utan tvekan!! Agnes kommer nog också till globen på ett eller annat sätt. Jag gillar henne fast låten inte var sådär jättebra, men den kanske växer på en? :P Star Pilots var ganska svängig men jag tror inte dom kommer vidare. Anna och Maria lär det gå rätt bra för. Så länge inte Thorleifs går vidare är jag nöjd! Resten var ung lika medelmåttiga allihopa. :P

1 Viktoria:

skriven

haha. star pilotes låt var faktiskt bra, men jävligt lik låten "waiting for a star to fall".. lr äre bara jag som inbillar mej? :P jämför själv!



http://www.youtube.com/watch?v=hZV7efwbRTY



http://www.youtube.com/watch?v=yMjAjWgp8DU



Kommentera här: