Surf vs. Urf.

Det är ganska lustigt när man jämför de två ställena. På surf är alla så extremt pratglada och trevliga och visst finns det mycket trevligt folk på Urf också men det är inte så att man står och pratar med någon man nyss träffat i någon timme. Det är också så att de flesta tävlar där också men på lägre nivå än ryttare på hippo gör. Tydligen så finns det en tydlig uppfattningsskillnad mellan folket på klubbarna;
URF = Men inte kan du väll harva omkring i LB heller!
SURF = Men är du verkligen säker på att ni är redo för LA?
En annan stor skillnad är att ridskolan ligger i ena änden av stallet på surf och privathästarna står i den andradelen. På Hippo är de båda delarna väl åtskillda och i olika byggnader. Vilket såklart gör att det blir mer spring på Surf med massa ridskolebarn överallt. Men som tur är så är dom mer intresserade av ridskolans hästar och är inte så ofta uppe hos de privata.

En underlig sak dock: Jag satt i den tomma cafeterian och åt mat som jag tagit med mig till lunch. När jag kom dit så var det en tjej som höll på och torka borden så jag frågade om det var okej att jag satt där, vilket det var. Så jag tog en bunt tidningar och satte mig. Efter en stund så sätter sig tjejen vid samma bord, två stolar bort på samma sida bordet, vrider stolen emot mig och sitter och stirrar på mig! Jag tittar upp och frågar om hon vill ha en tidning, vilket hon inte ville. Så där sitter hon, under hela halvtimmen som jag satt där och åt, och bara tittade på mig! Så sjukt störande!! Vad var hennes problem??? :(
1 Karro:

skriven

Hej! Hur är det? Hörde av Vickan att du var väldigt upptagen men det hade varit roligt att ses medan jag e här uppe i Ume. Åker ner till skåne igen på måndag men om du vill ses kan du väl höra av dej! Mitt nya nr e 076-1487231. Karro

Kommentera här: