Kür tävling!

En dag vettu! En dag ska jag också rida i dessa klasser! Om det hinner bli på Ferro eller om jag får vänta tills Orlando blivit vuxen har mindre betydelse, jag ska banne mig rida kür någon gång i mitt liv!
 
Jag hade spanat in tävlingen i Åstorp i flera månader och verkligen sett fram emot att åka och titta på en riktig kürtävling utanför globen och WC. Sedan glömde jag bort det och kom på dagen innan att tävlingen var den helgen, vi kunde ändå fixa så att jag och Johanna kunde åka iväg nästa dag men stalltjänsten drog ut på tiden när vi bara var två och det var längre att köra än vi trodde från början så vi hann bara se tre ekipage. Besvikelsen var rätt stor från min sida när man kämpar som en idiot för att bli klar och ändå inte hinner i tid...
 
Jaja, vi hann se lite i alla fall. Den första vi såg när vi kom in på anläggningen var Louise Nathhorst... "Öh... Hej... " Haha! Den första kürryttaren vi såg var Ulla Håkansson! Bara 75 bast och rider fortfarande på Grand Prix nivå, det är imponerande!! När jag gick på Strömsholm fyllde hon 70 år och hade födelsedagsfirande där kommer jag ihåg. :) 
 
Av de få ekipagen vi hann se så var denna häst mest imponerande! Hästen lyfte på bakbenen så mycket i piafferna att det såg ut som om den skulle slå knut på sig själv. Så den hade lite trassel ibland men den var inte så gammal så det reder säkert ut sig med tiden. :) Küren hade dessutom musik helt i min smak! :D
 
 

Kommentera här: