Utvärdering 2011

Eftersom tävlingssesongen är avslutad så kommer utvärderingen här. Den är inte så jätteförändrad från förra eftersom vi missade en del tävlingar i slutet.

Antal tävlingar: 8

Antal starter: 31

Antal placeringar: 16

Antal starter LA: 3

Antal starter Msv C: 15

Antal starter Msv B: 11

Antal starter FEI klasser: 3

Antal starter över 60 %: 21

Antal poäng: 130

Summa premier: 8650 kr

Bästa procent: Bodens RK Msv C.1, 67,51 %

Bästa ritt (enligt mig): Umeå RF julitävling, Msv C.2 63,40 %

Sämsta procent: Umeå RF Julitävling LA.3, 59,67 %

Sämsta ritt (enligt mig): Hum... Svårt val. Vi har inte haft någon katastrofritt i år. Men La.3 på julitävlingen på Umeå RF som gick på en bana med en halv meter lera måste bli våran sämsta. 59,67 %.

Bästa tävlingsplats: Obesegrad: Umeå RF. De gör ett toppenjobb på sin julitävling. Höga premier, många ekipage söderifrån, roliga cupper. I år så fick de kämpa för att få banan i ridbart skick när det regnade och de gjorde verkligen allt de kunde.

Sämsta tävlingsplats: Bodens Rk. Behöver jag säga mera?  

Lite övrigt: Vann LA cuppen på Julidressyren. Trea i Dressyrchampionatet. 4.a i Hippson cup* (*ej fastställt resultat ännu).  

Uppnådda mål för 2011: Kommer i ett annat inlägg.

Så då var tävlingssesongen officiellt avslutad 2011. :P









Den blötaste tävlingen någonsin! Vi fick dispans och slapp ta med hästarna in på prisutdelningen.
























1 Camilla Persson- TVÅ tävlingar i bloggen, vinn benskydd eller minitrimmer:

skriven

Det är så roligt att följa er!! :D Grattis till alla fråmgång

2 Li:

skriven

Det är så roligt att följa er! :)

Önskar jag hade en pålle som var hel...

3 Matilda:

skriven

svar: Okej, jag har ju lov så jag kan i princip när som helst! Hade kanske varit bra om vi kunde tajma in så att det är relativt lugnt i stallet (dvs före 15-tiden).



Åh tack! :D var en sån där underbart rolig träning!!

4 Hanna:

skriven

Sv:

Jo det är rätt besvärligt med en häst som har så mkt humör och blir så lätt uttråkad, om det nu itne rör sig om arbete på banan det gör han gladeligen hur ofta som helst. Att försöka rida ut två dagar i sträck resulterar i en sur häst som gör allt för att gå ner på ridbanan ist för upp mot vägen.



Han är behandlad för kotsenskideinflammation, för andra gången, första gången var i maj, men sen blev han frisk men efter att ha sprungit sig dyngblöt i hagen medans jag och Prisse var iväg så hade han fått tillbaka gallan dagen efter, det är "bara" en galla han haft, han har aldrig varit halt av det.

Ja just nu är ordinationen bara sjukhage och promenad 40 min per dag, sen får vi se vad som sägs vid återbesöket.

5 Matilda:

skriven

Svar: ja 12-tiden på torsdag blir jättebra! :) har försökt vänja honom vid ljudet av maskinen och hittills har han bara blåst som en elefant men sen lugnat ner sig. :p

6 Linnea:

skriven

Då måste ju du nästan ha tävlat mot mig nån gång i Umeå? :)

Kommentera här: