Nytt på hemsidan!

Nu har det uppdaterats på Srf Västerbottens hemsida ang. divisionerna osv. Jag har väntat ivrigt! :D

Reglerna säger att ryttare får under innehavande år inte ha startat i högre division än den de ska vara med i. Om jag förstår det rätt så får man ex. vara med i Div 2 på våren och Div 1 till hösten, för då har jag ju inte startat en högre division det året på våren. Om någon förstår hur jag menar? :P Då är det bäst att de andra storhäst ekipagen börjar komma igång för vad jag vet så har Surf bara två ekipage som kvalat till Msv B. Jag och Jessika. Så vi saknar en tredje ryttare för att få ihop ett Div 1 lag. Du måste snabba på med hästköpet nu Matilda! :P

Sen blev jag glad över att Dressyrchampionatet fick med Msv C och att det inte togs bort bara för att benämningen ändrades. Som förra året när Msv C.2 togs bort men inte La.6 fast den då också är egentligen en Msv C.1. Fast det hette ju inte så då. Så då kan jag och Ferro förhoppningsvis samla poäng där också. :)

Min galna ponny! :)

 
1 Åse:

skriven

2 Åse:

skriven

Ja det stämmer, du kan rida div 2 på våren och div 1 på hösten. Så gjorde surfs ponnylag förra säsongen. Distriktet varierar lite mellan åren, så att man vissa år kan rida både div 3 och sen 2, och vissa år är det istället möjligt med kombinationen div 2 och 1 istället. Superbra tycker jag!

Kommentera här: