Vännästävling

Det blev bara en endagars tävling för mig och Ferro i vännäs.

Jag vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag läste startlistorna i går och såg att jag startade tjugo över ett. va bra, tänkte jag. Då behöver jag ju inte åka förrän vid 12. Gick och la mig. Vaknade vid halv åtta. Duchad och packa och for sedan och hämtade tranporten i godan ro. Började sedan tänka efter lite och höll nästan på att få en hjärtattack när jag insåg hur fel jag tänkt. Om jag startar vid halv två så ska jag vara i vännäs klockan halv tolv och åka från surf senast halv elva. Klockan var då runt nio och jag skulle hinna släppa ut alla hästar, duscha och fläta Ferro och packa alla saker och lasta på en och en halv timme. Men det gick i alla fall bra. Jag hann klart allt det där på en timme och kom iväg redan vid klockan tio. :)

Väl framme i vännäs så började dagen med en Msv C.2. Ferro kändes lite tung i handen och inte så pigg och vaken som valigt. Men då var han inte heller ett dugg spänd som han lätt brukar bli. Att tävlingen var utomhus och att det blåste lite brydde han sig inte om alls. Kom igenom programet helt utan problem. Kändes dock lite intetsägande och jag var osäker på om domaren skulle dömma för eller mot oss. Blev jätteglad när jag hörde att vi fått hela 65,77 % och gick upp i ledningen! :D Vi behöll den platsen och vann klassen! I protokollt så fick jag äntligen en 8.a på korrekthet i uppvisningen som jag kämpat för i evigheter! Domaren skrev att det var en vacker häst som visades i trevlig form! haha! Det har jag aldrig fått förut, då det brukar stå att han är för kort och hög eller spänd i formen.



Glad och med hjälmen på sne! :P



Sen var det dags för Msv B.4. Ferro kändes mera vaken nu på framridningen. Han kändes också finare och lättare att jobba med. Däremot så blev det lite kaos inne på banan. Ferro blev helt plötsligt jättetung, ångade på som ett ånglok och var svårsvängd och hittade på lite egna hyss. Som ni kan se på filmen så var det ett byte som inte blev av alls och vi fick en 0.a på den! Och jag som ojade mig över en etta på förra tävlingen. :P Men hör och häpna så kom vi upp i hela 61,95 % i alla fall! (0,05 % ifrån kvalgränsen till Msv A!) Vi hade några åttor och många sjuor som vägde upp de stora misstagen som vi drog på oss. Vilket domaren också skrev i protokollet.
 
 

Så i det hela så är jag rätt nöjd. :) Kunde såklart ha gått bättre i Msv B men domarens positiva kommentarer vägde upp den dåliga känslan. Jag tror vi ska träna upp konditionen till nästa tävling då jag tror det var där stoppet satt.  
1 Katarina:

skriven

Grattis till segern!

2 Emma:

skriven

Grattis grattis!! :)

3 Christina:

skriven

Härligt Jeanette! Nu är det bara att ånga på - efter dina direktiv så klart, så har du snart dina 62% även i MSV B!

4 Märi:

skriven

Grattis till segern :) Hoppas du klarar kvalgränsen nästa gång ;)

5 Matilda:

skriven

Grattis det är ni välförtjänta av! :D Men kan tänka mig att det känns lite surt med de där 0,05% som saknades, men nästa gång så!

6 linnea:

skriven

grattis! :)

7 Jenny:

skriven

Grattis =)

Kommentera här: