Globen helgen!

Resan började alldeles försent. Jag försov mig! Panik! Skulle släppa ut hästarna och hämta bilen och sedan hämta Matilda och sen åka söderut. Ställde klockan på halv 6 men vaknade inte förrän halv nio... Shit! Och såklart så hade det hänt en olycka på kolbäcksvägen så den var avspärrad och allt tog lååång tid. Så vi kom inte iväg förrän vid typ 11 eller halv 12.
Stannade i Ö-vik och åt lunch. Sedan vidare mot Sundsvall där vi fick en sväng på IKEA och köpte julpynt och en sedan en liten runda på Hööks. Sen körde vi raka vägen till stockholm. Åt en sen middag som vi köpte på Pressbyron på hotellet.
Upp för att komma iväg till Globen på Fredagsmorgon! :D Då var det dressyrekipagens framridning, finalen för 5 och 6 åringar och en clinic med Edward Gal.

Nytt mode?? Olikfärgade benlindor på fram och bak. Partik Kittel med Scandic på bilden. :)



Anky van Grunsven med Painted Black föregick med gott exempel och red med hjälm. :)  



Edward Gal i matchande utrustning. Haha! Hans clinik var verkligen jättebra! Det är så lätt att man sitter och backar hästarna hela tiden, och han focuserade hela tiden på att hästen skulle gå framåt utan att handbronsen var i.



Sen blev det shopping!! :D Jag hittade ett svart, lackat kandar! :D Dock var det bara i storlek Full så jag hoppas hoppas att det passar på Ferro!



Efter Globen åt vi mat på min favoritresturang Jensens! :D



På lördagen var det ponny kur på morgonen. Det var en supersöt isabell med som red till musik från lejonkungen! Sen var det Grand Prix. Den var väldigt lång och ganska jobbig att se på. Även fast det var häftiga ekipage osv. så blev det enformigt.

På söndagen var det FEI Grand Prix Kur! :D Höjdpunkten!! Otroligt vilka program vissa hade och vilka rörelser de visade! En gjorde galoppombyten i varannat på volt och sedan i varje! Parzival glänste med en piruett i piaff som efter ett varv bytte håll!

Och jag ska säga att jag inte har den enda hästen som flippar ut under prisutdelningarna! Gal´s häst samt Parzival fick totala frispel och Parzival kunde inte fullfölja ärevarvet utan fick gå ut. :P Jag ska visa video sen när jag fått ihop det. 

Den var det bara den lååånga resan hem igen. Och den var låång ska jag säga! Det var inte bara en olycka med polisavspärrningar efter vägen och det var halkigt och spårigt och det tog ca 9 timmar att köra. Jobbigt värre. vi var hemma klockan 3 på natten och något slutkörda men nöjda. :)
 

1 Stina:

skriven

Svar: Ja Solgården är helt underbar!

2 Matilda:

skriven

Hm, jag ser lite lätt drågad ut.. :) Men o så gott!

3 emily:

skriven

kittel hade ljusa benlindor runtom men svarta benskydd ovanpå dessa på frambenen :-) jag funderade också på det!

4 danie:

skriven

åh jag ville så gärna se clinicen :) va Pay Back med cecilia fin?? jag känner henne nämnligen :)

Kommentera här: