Yay



Medans jag höll till på Ersmarks 4H så hade tjejgänget fått en liten kille på halsen de sista åren stallet fortfarande var öppet. Den här lilla killen var kanske runt tio år när han började hänga i stallet och han terroriserade oss tjejer rätt bra i början. :P
En dag kom han till stallet med tofsar i håret. Alltstå han hade tagit en liten tofs hår och sedan snott en sån där liten färgglad snodd runt tofsen och sedan gjort så över hela huvudet. :P Jag skulle ut och rida på min dåvarande häst Korint. Killen frågar om han inte kan få rida på Korint ut ur stallet. Vi hade flera meter upp till taket i stallgången så det var inga problem att sitta upp på hästen där.
Jag svarar att det får han och räcker honom en ridhjälm.
Killen ryggar förskräckt bakåt och håller händerna om huvudet. "Nej, då förstör jag frisyren!" utbrister han. När han sedan såg våra mycket menande utryck som sade att utan hjälm = ingen ridning, så skrattade han ansträngt och sa att han bara skojade... Visst, eller hur? :P

Samma lilla kille stog en dag och ville hjälpa till att ta in hästarna för kvällen. Jag hade precis tagit in min egen Korint när killen utbrister att han vill minsann ta in Korint. Vi tittar lite förvånat på honom och nickar mot hästen.
Jag: "Ja, men han är ju redan inne".
Killen: "Då vill jag ta in Korven".
Ännu större förvirring. Jag: "Men det här är ju Korven!"
Killen: "Men vem är då Korint?"
Alla tjejer i kör: "Den här!"

Korint och Korven är såklart samma häst. Jag kallade Korint för Korven. Denna lilla kille som jag skriver om känner nog många igen. Speciellt de på Hippologum. Han är en riktig hoppryttare nu för tiden. Det kunde man väll aldrig tro när han sprang omkring med tofsar i håret för tio år sedan. :P 

 
Foto: Julia Svensson
1 Matilda:

skriven

Hahahaha vem annars? ;) Hade mina aningar redan innan jag såg bilden!

2 Cattis:

skriven

Man skulle kunna skriva en hel bok om hans påhitt!!

3 Stallbruttan:

skriven

Sv. OJ! :O Nu känner jag mig som någon bortskämd spoling - 4000 spänn!!! GHACK! säger jag bara. Hoppas VERKLIGEN att ni får till något annat - ni skulle ha behövt lite mera KfRK i alla fall O.o''



Hihi - vilka bus! Nej, det är inte klokt vad det kan bli av människor ibland!



UNDERBAR bild på hunden för någr ainlägg sedan! X')

Kommentera här: