Inte min dag....

Det går runt någon hemsk förkylning som jag såklart var tvungen att drabbas av för några veckor sedan. Snuva, ont i halsen, feber, hosta, frossa osv. Allt gick över utom hostan. Nu är jag inne på min tredje vecka med hostan från helvettet! Det är vansinnigt ansträngande att hosta hela tiden!
 
I Söndags hade Ferro kolik igen... Såg att han låg ner i hagen när jag skulle ta in hästarna så visste att det var dags igen så fort jag såg honom. Det var dock en ganska lindrig magknip den här gången. Den enda symtomen han hade var att han inte ville äta eller dricka och att han ibland fick ryck då han skrapade i golvet. Longerade honom flera gånger, mutade med smaksatt vatten osv. Blev kolikvakt under natten, klockan 2, 4 och kl 6 var jag uppe och tittade till honom. På morgonen var han tillbaka till sitt vanliga pigga jag.
 
Dessutom så fick vi en otroligt fruktansvärd halm vid sista halmleveransen. Den har en bra kvalité men den är kortklippt... Stråna är ung ca fem centimeter långa och det krävs massor av halm för att få upp volymen i boxen, det är besvärligare att mocka eftersom halmen inte håller ihop utan faller isär när man sätter grepen i högen. Det blir ett otroligt spill i gången och det tar 10 gånger så lång tid att sopa än normalt!
 
Dessutom så regnar det konstant. Det är kallt ute, trotts att det är mitt i sommaren och det borde vara varmare! Och med regn på sommaren så kommer åska. Då åker hästarna in. Hästar som inte alls vill komma till grinden utan hellre står i en klunga längst bort i hagen och surar ihop för att det regnar...
 
Det är bara inte min dag... vecka... månad... what ever, just nu!
 
 
 

Kommentera här: