Krutdunken Maran .

Maran är en speciell häst... :P Hon får för sig saker. Idag fick hon för sig att uppstallningsplatsen var otrevlig och den ville hon inte gå in i. Försökte först lite snällt att be henne... Försökte lite strängare... Försökte backa in henne... Till slut blev jag arg på riktigt och då gick hon in och tittade på mig som om hon tänkte "Vad gormar du över?" Suck... Jaja. 
 
Dagen efter massage så tänkte jag att Maran skulle få skritta av sig lite. Tog på Vaquersadeln och det fina vaquerotränset som vi hade på Malmö City Horse show och gav oss ut. Maran hade dock andra planer än att bara skritta och trippade på tå hela tiden! Jag tror jag fick henne att skritta max tre steg innan hon började takta igen. Det är väldigt lustigt för Maran är den piggaste hästen på hemmaplan men den absolut coolaste som finns på bortaplan. :P  
Hon taktade så mycket att hon till och med var svettig efter en halvtimme av skritt... takt... nånting. :P 
 
På eftermiddagen fick Pepita följa med ut till stallet. Sist hon gjorde det så höll jag i henne hela tiden och hon tyckte det var skitläskigt när hon fick syn på stallkatterna. Pepita har stor respekt för katter! 
Så idag fick hon springa lös då alla dörrar var stängda och hon kunde inte rymma och då gick det mycket bättre. Hon vågade till och med nosa på Ferro. :) 
 
Hon är inte så stor jämfört med stora stallet och stora hästarna. :P 
 
 

Kommentera här: