Frozen

 
Jag och Jojo har nu tittat på Frozen! Den var verkligen skitsöt! Liiiite mycket sång och sångerna spårade ibland iväg lite väl myckte men annars var den jättegullig. :)
 
 
1 Evelina Blomqvist:

skriven

Jag tittade på halva igår, jösses vad de sjunger ja! ;)

Svar: Varför bara halva? Sångerna sätter sig väldigt mycket på hjärnan! :P Jag går omkring och sjunger "do you wanna build a snowman!" hela tiden. Haha
Jeanette

2 Evelina Blomqvist:

skriven

HAHAH jag med! Snowman-sången, alltså!
Jag var så jäkla trött att jag inte orkade se slutet, får väl göra det idag! ;)

Svar: Haha, ja gör det! Jag tyckte den var jättebra! :D
Jeanette

3 Hästdebatt:

skriven

Tack för dina kommentarer på vår blogg! :) Det där med tungfrihet är väldigt intressant, vissa bett har ju hur stor böj som helst för att ge "tungfrihet" - men då lär det ju trycka mycket mer på de känsliga lanerna och dessutom ser det ut som att en sån där megastor böj kan slå i gommen. Klurigt, men man får väl prova sig fram och hitta något som passar ens häst, samt variera då och då. :)

Svar: Varsegod. :) Jag älskar debattinlägg så eran blogg är väldigt intressant och spännande! Ja precis kan vara väldigt missvisande för de som inte har så stor erfarenhet eftersom tungfrihet låter bra, men i praktiken ofta är ett sämre val än utan då det är rätt få hästar som är så höga i munnen att de behöver detta.
Jeanette

4 Emelie & Tova:

skriven

Jag tycker den filmen är så fin faktiskt. Det som skiljer den från så många andra är väl då att det alltid brukar vara prinsen o prinsessan som blir kära i varandra (suck...) men i den här är det ju kärleken mellan systrarna och det tycker jag är fint.

Svar: Det har nog att göra med att det för en gångs skull var en kvinnlig regisör. :) Jag tycker det är den bästa Disneyfilmen på många år! :D
Jeanette

5 Emily Sörensen:

skriven

Hej! Vill du ha chansen att bli veckans blogg hos mig? Jag vill lyfta härliga inspirerande bloggar, stora som små :) Lämna då en kommentar om det på min blogg :) Kram

6 Tuuli Elmgren:

skriven

Sv; Men nej.. Det är inte alls så. Jag ska inte behöva hålla i tygeln för att hästen ska bära sig. Att jag kortar tygeln betyder inte att hästen går i en högre form då.

Svar: Nej, hästen ska inte bära sig i tygeln, men tygeln har ju en viss påverkan vart den rids i formen. Hur ber du hästen att ändra sig i formen? Om du rider hästen och ska göra en överstrykning, hur gör du då om du inte har något stöd i tygeln?
Jeanette

7 Tuuli Elmgren:

skriven

Sv; Fast jag rider med säte, inte hand. Jag har bara tygeln där för att ha kontakt NÄR det behövs. Jag rider inte modern dressyr så det kanske är svårt för andra att förstå om man inte själv gör som jag gör.. Jag behöver inte handen och tygeln för att hästen ska bära sig i rätt position, men självklart har jag ju tyglarna där för att reglera men jag håller inte i hästen hela tiden. Jag ska inte behöva ha kontakt i tyglarna hela tiden för att hästen ska gå i rätt position.

Svar: Okej, det kanske blev fel där då jag trodde du tävlade dressyr. Men undrar i alla fall hur du skulle göra för att ex. ändra hästens form, inte för att rida i form överhuvudtaget. Om du rider hästen i lite högre form så hur gör du rent tekniskt för att lägga ner formen om du inte har något stöd i tygeln? Den "moderna" dressyren jag rider så använder man inte tygeln för att få hästen att bära sig utan för att visa i viken position hästen ska hålla huvudet, vilket inte alls har något med om hästen går "i form" att göra eller inte, egentligen. :P
Jeanette

Kommentera här: