Skryt skryt skryt!

Ibland kan jag bara inte förstå hur jag lyckades få tag på en häst med Ferros stamtavla. Uppe i norr så hände det då och då att folk nickade gillande när Ferros stam kom på tal, men här nere i Skåne så går tydligen ryktet och folk kommer fram och frågar om det är jag som har hästen efter Ferro. 
 
Några av de mest kända dressyrhästarna idag som har en liknande stam som min Ferro. 
Painted Black har Olympic Ferro som morfar. 
 
Jerich Parzival har Purioso (som är Ferreurs morfar) som fars farfar samt Ulft som morfar, vilket är Ferreurs farfar. 
 
Uthopia har Olympic Ferro som sin farfar. 
 
Valegro har Olympic Ferrro som sin farfar. 
 
Till och med Totilas! Farn är Totilas mors-fars-farfar och Ferros fars morfar. 
 
 
 
1 Matilda:

skriven

Bara träna och träna och se till att komma ut på tävlingsbanorna igen.. ;)

2 Sofie:

skriven

Twister har också Olympic Ferro i sin stamtavla :) som farfar!

Svar: Jaså, va kul! Då får du också skryta om stammen! :D
Jeanette

3 Mia:

skriven

Är tanken att ni ska ta er ut och tävla igen? :)

Svar: Absolut! Men vi tar det lite lungt med igångsättningen, så kanske inte förrän nästa år. :)
Jeanette

4 Zandra:

skriven

Somliga har det bra! =P Jag ville så gärna ha OP som pappa till mitt föl, men mamma vägrade betala det (vilket jag iof förstår) så jag fick "nöja mig med" Don Primero, inte illa pinkat det heller, även om han var andra valet efter Olympic =D

Svar: OP? Antar du menar OF annars är jag lost. :P Fanns det fryst efter Olympic, såg att din unghäst är född 2008? Eftersom Ferro dog 2005 tänkte jag.
Jeanette

5 Zandra:

skriven

Givetvis OF :)
Insemineringen 2007 var den som tog då ja och den som vi har kvar, men vi ägde stoet och försökte avla på henne flera år innan dess förstår du :) Första fölet vi fick efter henne är född 2004, dvs inseminerad 2003... Och då var mästaren i allra högsta grad vid liv.

Kommentera här: