Tävling Kågedalen 22 September.

Johanna från stallet följde med som hästskötare. :)
 
Vi åkte hemifrån vid åtta, en timme tidigare än planerat men sånt gillar jag. Då slipper man stressa. Innan avfärd hade Ferro varit ute i hagen och ätit frukost. Sist vi åkte till Kåge var högsten 2009 och då hade jag ingen aning om vart vi skulle, men den här gången kom jag ihåg vägen dit utan problem.
Stallade in Ferro i spiltan han skulle stå i över dagen och började med att knoppa manen. Sen gick vi och tittade på loppmarknaden som fanns bredvid tävlingsbanan. Jag fick med mig ett stort vitt schabrak och ett sadelklister för en billig peng. Tävlade sedan i schabraket eftersom det var mycket större och renare än de jag hade med mig.
 
LA.4.
På framridningen kändes Ferro lite loj och eftersom jag red fram på utebanan så gick det inte att rida på så mycket framåt eftersom banan var så liten. Red in på tävlingsbanan och Ferro tyckte den var stenhård och ville ännu mindre gå framåt. Jag försökte gasa på honom innan startsignal men vi fick för lite tid och det blev inte bättre. Han släppte inte ner mig i sadeln för fem öre och blev väldigt upprörd när han var tvungen att anstränga sig. I galoppen så sköt han in baken och galoperade på dubbla spår. Inte direkt våran bästa ritt om man säger så. Blev 59 % vilket jag tyckte var snällt med tanke på att ingenting kändes som om det stämde.
 
 
Msv C.1
Red fram i början inne i ridhuset, som var större och jämnare underlag så att jag kunde rida på framåt och skapa lite framåtbjudning. Han var fortfarande lite lojare än vanligt men nu gick han i alla fall framåt när jag bad om det. Det var en 10 minuters paus innan min start så jag fick någon minut extra på mig att rida runt banan och ökade farten på långsidorna för att verkligen känna på drivningen. Ferro var nu mer van vid underlaget och mer avslappnad och kunde släppa ner mig i sadeln på ett annat sätt. Ryggningen gick såklart inte, big suprice. Men annars flöt det på ganska bra. Domaren tyckte att travprogramet var bra och vi fick 8.or på båda enkla bytena. Slutade på nästan 65 % och en fjärde placering.
 
 
 
 
 
Sen var det bara dags att plocka ihop sakerna och åka hem. Vi hade en trevlig tävlingsdag, strålande sol och trevliga funktionärer. :)
 
 

Kommentera här: