Rastlös= Jag!

Det märks att det var ett tag sedan vi var iväg och tävlade. Jag är så fruktansvärt rastlös och förväntansfull att jag knappt kan sova. I morgon är jag ledig från jobbet och då ska allt göras i ordning så att det bara är att packa in hästen i transporten på Fredag och åka.

Att hålla på och fixa och förbereda inför tävling är något jag tycker är ganska kul. Mitt kontrollbehov kommer verligen till sin rätt och jag måste göra allt själv, annars får jag panik över att sakerna inte kommer med eller ligger på rätt plats.

Så imorgon så börjar dagen klockan sju med tvättid till klockan tio. Då ska alla benlindor, paddar, boots, schabrak och handskar tvättas. Ridbyxorna är inte använda sedan sista tävlingen i September så de är redan rena och fina.
Efter tvätten ska jag till Coop och hämta ut mitt nya träns! Yay, det hann komma i tid! Nu hoppas vi bara på att det passar också. :P
Sen ska jag äta lunch med Benny. Han ska passa på att hjälpa mig att kolla igenom bilen och fylla på med lite oljor och andra vättskor som den där bilen tycker att den behöver påfyllning av ibland. Efter det ska bilen få sig en vårstädning både invändigt och utvändigt. När jag sa det till Benny så sa han att bilen förmodligen kommer att falla isär då. :P Haha! Det får vi verkligen hoppas att den inte gör!
Sen ska jag till stallet och rida Ferro. Får förhoppningsvis sällskap av Dino och Greta. Efter att alla normala stallsysslor är gjorda så ska alltihopa putsas och packas.

En rätt fullproppad dag...

Ferro blev så till sig när det vankades kraftfoder att han inte hade tid att skaka av sig efter att han rullat sig. :P


Kommentera här: