Utvärdering: BR Kingston Träns.

Här kommer nu den utlovade utvärderingen om tränset jag köpte för ett tag sedan.



Märke: BR
Modell: Kingston
Storlek: Full.
Inköpsställe: Tophorse.se
Nypris: 1200 kr

Tränset är i mina ögon otroligt snyggt, vilket bara det ger höga poäng! Kvaliteén har hittills varit perfekt. Jag använder det både till vardags och till tävling och lädret har ännu varken sprickor, repor eller skarvar. Ett litet minus i kanten är att lädret blir lite gråaktigt i färgen efter ett tag. Det ligger som en hinna på lädret som egentligen inte är märkbar förutom när man putsar tränset och den riktiga svartfärgen kommer fram. 
Nosgrimman och pannbandet som är lackade är ändå smidiga och följsamma och verkar inte vara påväg att spricka i första taget. 

Storleksmässigt så är nosgrimman rätt liten för att vara fullstorlek. Ferros sitter på yttersta hålet och han har inte speciellt stor mule. Däremot är käkremmen tillräckligt lång för att passa Ferros jätteganacher, även om de sitter på yttersta hålen på båda sidorna. 

En praktiskt sak är att allt spännes i nackstyckets tre stroppar på båda sidorna, även nosgrimman. 

Jag skulle verkligen rekomendera tränset till de som är intresserade! 



Jag kommer inte att byta ut pannbandet som många andra gör med tränset för att byta till ett med bling. Jag tycker personligen att Ferro passar bättre i lack än glitter. :)
1 Hanna:

skriven

Riktigt snyggt var det, han passade verkligen bra i det! Lånar bilderna och bloggar om det om det är okej?

2 Malin:

skriven

Han passar jätte bra i det lackade pannbandet! Snyggt!!

Kommentera här: