Stallpellets

Nu har jag också fallit dit och köpt en hel pall med Stallpellets från återförsäljaren här i Umeå.
 
Jag har sagt det förut: Vem behöver ett gym när man har häst? Gissa hur slut jag var i kroppen efter att ha släpat in alla dessa balar i stallet? :P
 
Jag är helnöjd med inköpet, trotts att det inte är provat på hästen ännu. :P En hel pall (60 säckar)  kostar 2300 kr, ca 38 kr per bal. Jag räknar med att använda 1-2 balar i veckan vilket drastisk kommer att sänka mina spånkostnader som annars varit hutlösa eftersom Ferro kissar så mycket och som skjuter spånet åt sidorna så
att han ligger på golvet tillslut.
 
Jag la in 9 säckar till att börja med.
 
Efter mycket vattnande och krattande blev resultatet så här. :)
 
Bädden känns väldigt stabil men om ni vill ha ett råd av mig så lägg bara in en bal åt gången och vattna den innan ni lägger in nya. Jag la absolut in för mycket och fick skotta fram lager på lager underifrån för att vattna och skotta igen på nytt. Annars låg det bara ouppsvälld pellets i botten som glider runt.
 

Kommentera här: