Marc träning

 
 Marc tyckte att Ferro var en cutie! :D
 
Jag är på så himla bra humör! Träningen gick jättebra. Jag var så himla nervös innan att han skulle skälla på mig men det gjorde han inte. Fick berätta lite innan vi började vilka vi var osv, berättade att Ferro lätt faller bakom lod och att jag fastnar i händerna. Fick göra lite skänkelvikningar och öppnor i skritt och Marc konstaterade att det inte är tekniken det är fel på utan kvaliteén. Ferro tappar gångarterna så fort jag ber honom göra något så jag måste våga trycka på mer framåt.
Han hojtade flera gånger att jag skulle göra livet enkelt för mig och inte överanalysera allting och trassla ihop hjärnhalvorna. :P
Fick sedan trava på fyrkanten och trycka på framåt i ett jäkla tempo! Ferro var nog chockad i början och visste inte riktigt vart han skulle men han tyckte nog det var roligt alltid! : D Jag fick tips att lägga ner händerna i skritten för att bjuda Ferro att komma mer fram till bettet. I traven normal halndställning, uppresande om han faller neråt.
 
Hela träningen var extremt basic. Men det var jättekul! Jag satt mest och log för mig själv runt fyrkantsspåret när Ferro travade omkring med jättefin bjudning till bettet och Marc som stog på marken och skrek "YES, that´s gooood"! Haha!!
 
Marc tyckte att jag var duktig på att rida, att jag var lugn och mjuk i hjälperna och duktig på att ta instruktioner. Han gav tips på hur han tyckte att Ferro skulle tränas de kommande månaderna för att släppa spänningar och börja jobba med ryggen och bakbenen bättre.
 
Kameran bråkade en del med Matilda så det blev bara lite filmande från lite här och där under timmen vi tränade, så det kanske inte är så mycket att se men jag lägger upp det ändå. : )
 
 
1 Matilda:

skriven

Haha! Jag vet inte omjag någonsin åstadkommit en sådan filmning.. Herregud! Man skulle kunna tro att jag satt på hästen så som kameran skakade. :)

Kommentera här: