Vårstädning.

Nu smälter snön med rasande fast, men inte tack vare någon sol inte. Nejdå, istället regnar det konstant... Jaja, snön försvinner i alla fall.

Har startat vårstädningen av hagen. Alltid en lika... rogivande syssla... Speciellt idag när jag halkade på en isfläck, tog emot mot elstaketet och fick världens stöt, vrickade fotleden och välte en full skottkärra rakt ner i en 20 cm djup vattenpöl. Yay... Då gav jag upp för idag.

Har ändå hunnit rätt mycket i hagen. Det är väldigt lätt att kratta ihop skiten så länge det finns is under istället för lera. Nu ska jag bara få tag i en hårdare spade så att jag kan gräva ett dike och leda bort sjön som ligger mitt i hagen.

Hade tänkt och ta lite före och efter bilder på hagen, men de där förbaskade kamerorna är ju helt vrickade! Jag har tillgång till tre digitalkameror, men ingen går att använda eftersom alla tre har olika batterier samt olika minneskort. Kamera 1. är trasig men har fungerande minneskort och batteri. Kamera 2 har fullt batteri men ingen minneskort. Kamera 3 har tomt batteri men ett minneskort. Sabla skit kameror!
1 Matilda:

skriven

Vi skottade ju Memmes hage där i feb-mars och då kändes det så lyxigt, men nu innebär det att vi inte har is under skiten utan lera... -.- Och inte har vi en enorm pöl i mitten utan det är vattenpölar precis ÖVERALLT i hagen. Vet knappt var jag ska börja :(

Kommentera här: