4. Det här är jag bra på

Något som jag vet att jag är bra på är att ransaka mig själv och min sits i en rörelse. Om något blir fel eller blir dåligt så kan jag sitta och bryta ner allt och tänka vad jag gör fel. Sitter jag på fel sittben? Håller jag emot på yttersidan? Höll jag andan? Sen så provar jag igen och försöker rätta det jag trodde jag gjorde fel på. Det är inte alltid jag hittar felet men min starka sida är att jag hela tiden försöker hitta felet hos mig själv, eftersom jag vet att Ferro är väldigt sammarbetsvillig och så gärna vill göra rätt.

Något som jag har blivit väldigt mycket bättre på är min sits i ökningar. Jag drog gärna fram fötterna i ökningarna för att spjärna emot med stigbyglarna. Men nu har jag delvis lärt mig att sitta kvar i lodrät sitts samt att med lite hjälp av sadelklister sitta stilla i sadeln utan att spjärna emot.

En ökning i Juli 2010


En ökning i September 2011
1 Martina:

skriven

Oj vilken skillnad! Det är bra att man som ryttare kan rätta till sig själv utan att någon ska behöva tjata :) ryttarkänsla :D

Kommentera här: