Surf tävling dag 2

Jag var i stallet tidigt som ottan för att vara först i vattenspiltan och kunna bada Ferro i varmvatten. Jag hann nästan klart hela hästen med knoppar och allt innan någon annan ville in. Skönt. :) Släpte in Ferro i boxen för att sedan gå iväg och se till hur det var på banan. När jag kom tillbaka en halvtimme senare så hade hästskrället rullat sig och nästan alla knoppar hade gått upp! Om man kunde skälla på en häst så skulle jag gjort det men nu går ju inte det så jag fick snällt ställa mig och göra om knopparna. Ferro har en fullständigt omöjlig man att göra hållbara knoppar i! De slitter aldrig! Jag blir galen.

I alla fall så hängde regnmålnen tunga men vi slapp regnet i första klassen som var en Msv B.3 Ferro skötte sig bra, förutom att vi fick lite missförstånd i ökade traverna så han föll över i galopp. Och skritten var väldigt spänd, vilket gjorde att han nästan hoppade i luften när vi skulle fatta galopp. Han fattade fel och stod och hoppade jämfota en stund innan vi kom framåt igen. Men de flesta bytena gick bra. Det enkla blev lite ostadigt och sladdigt. Halten och ryggningen från galopp gick däremot som en klocka! Slutade på 60,20 % vilket var helt okej.



Till nästa klass hade det börjat regna. Jag bävade verkligen för att gå ut i regnet men vad hade man för val? Och regnet öste ned genom hela framridningen och hela programet. Inne på banan så hade såklart domaren, som satt i en bil, slagit på vindrutetorkarna och lycktorna så Ferro tyckte den var väldigt underlig. De hade även startat grillen som stod bakom domarbilen och den fräste och rykte ganska bra vilket också bidrog till massa spänningar. Jag hade fullt sjå genom hela programet att hålla Ferro på matten. Släppte jag honom för en sekund så tappade han focus och började titta på annat. Som i ena bakdelsväningen så glömde jag förhållningen och Ferro började traska på rakt fram mitt i vändningen.



Vi slutade på 62,44 % och det räckte till en tredje plats. :) Som tur va så gav Pia som var öd, dispans så att vi inte behövde ha med hästarna på prisutdelningen, tack och lov.

1 Hoppbloggen:

skriven

SV; Vet inte exakt hur högt hon vill rida men den ska inte vara begränsad märkbart. Den bör ha liknande kvalitéer som hennes tidigare och den hade kapacitet åtminstone för msv.

Kommentera här: