Allergiker klagar över stallkläder på buss.

http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.1118113-allergiker-andra-klassens-medborgare

Läs artikeln och begrunda. Om allergiker skulle visas hänsyn till den grad så att det skulle bli förbjudet med hundar och stallkläder på bussar och tåg, varför skulle man då få ha parfym på sig? Äta nötter och apelsiner, som är väldigt allergiframkallande för de allergiska. Varför skulle det vara tillåtet för rökare att åka buss? Röklukt har en otrolig förmåga att framkalla astma hos de som har åkomman.

Jag skulle ha förståelse för att sådanna saker inte blir tillåtna på flygplan där luften är instängd och det inte finns någon chans att kliva av. Men bussar och tåg, man har möjligheten att kliva av eller byta vagn.

Jag är själv väldigt allergisk mot nötter, speciellt jordnötter, och kan inte ens sitta i samma rum som där det finns en öppnad jordnötspåse. De enstaka gånger som jag har hamnat bredvid någon som äter jordnötter så har jag snällt bett dem om att stoppa undan påsen för att jag är allergisk, och det har aldrig varit några problem. I affärer försöker jag undvika naturgodis avdelningen och  

Har ni någon annan åsikt?
1 Jenny:

skriven

Håller med dig, får nog länka till detta inlägg från min blogg =)

2 Frida:

skriven

sv: Lite farligt är det. Skulle gärna vilja vara duktig i dressyr, men det känns inte som att det är min grej. Eller inte min hästs grej heller :P Vilken fin häst på heasdern, din?

3 Maja:

skriven

sv: smaken är ju olika, tycker att det är kul med lite edge beroende på hur man matchar ;)

Kommentera här: