Nytt hem till hästen.

Idag har Ferro flyttat till sitt nya hem. Han lämnade detta:



För detta:



Jaja, jag tror inte det finns stall här uppe som har stora vinterhagar. Stallet det blev tillslut verkar i alla fall väldigt bra. Mycket vettigt och trevligt folk verkar stå där, det finns ridbana på gården och de har tydligen väldigt bra ridvägar som hålls plogade på vintern. Obegränsade mängder hö och spån ingår i hyran, alla fodringar samt alla in/utsläpp. Hästarna går ut runt 7 och tas in mellan 8-10 på kvällen. Just nu står de ute på nätterna, de håller på att göra mindre förädringar i stallet vilket gör att det inte går att ha hästarna inne just nu, troligen ska de få flytta in på nätterna nästa vecka.


Det här kommer att bli Ferros box. Jag är lite fundersam över hur luften kommer att bli i boxen med så höga väggar samt inga cirkulationshål på nederdelen. Men de har tydligen väldtigt bra ventilation i stallet så vi får prova och se. (Det är inte mina saker i boxen).



Var även iväg en sväng på lantmann och köpte lusern. På rea bordet så hittade jag en knallröd horseware muddtröja som jag äääälskar! Det var dessutom halva priset på 30 % rabatt så jag fick den för typ 100 kr! :D Inte så bra bild, det var så mörkt i hallen. Den rosa kragen är på tröjan som jag hade under jackan.



Dessutom fick jag veta att jag vunnit en jättefin jacka från http://camillahastskotare.blogg.se/index.html Yay!! :D

 
1 Lina:

skriven

SV: ja visst har han! :)

2 Anneli Johansson - 3-årschampionatet nästa:

skriven

Grattis till bloggvinsten!

sv: ja men de e faktiskt ett ridregntäcke. tror de e väldigt praktiskt just på tävlingsplatser iaf :)

3 Anonym:

skriven

Hej,tack för en jättebra blogg och du har en superfin häst! Jag läste ett av dina gamla inlägg om att du ville ha ett Vespucci Patent Leather Weymouth Bridle men det kostade ca 5000 kr, men jag har precis beställt ett från england och det kostade mig ca 2400(beroende på valutakursen)kr inkl frakt. Tänke att du kanske ville veta det om du fortfarande vill ha ett förstås:-) Är lite nyfiken, men har du sett om något sådant vespuccikandar säljs här i sverige?

Mvh Jessica

4 Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse på bloggen!:

skriven

Sv: Mailet verkar ha krånglat men maila mig din adress så skickar jag tröjan så fort jag kan.



Grattis igen! :D

5 ellen:

skriven

Grattis! :)



sv: Haha håller med ;p

6 Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!:

skriven

Vilket stall står han i nu? :)

7 ulrika:

skriven

Josephine stod i detta stall innan vi flyttade till SURF. Hon hostade INGENTING i det stallet.(motför ganska mkt på SURF när det var slaskigt ute) Vad jag kan bedöma är det väldigt bra ventilation i Ström. Grattis till att du och Ferro hamnat där. Dom som har stallet är underbara! Saknar dom och stallet väldigt mycket.

Kommentera här: