Hippotävlingen i Juli.

Proppen är ute nu så att man kan kolla läget.


Meetinguppstallningen går på 950 kr för två nätter. Kanske inte så chockerande om de ska ha 800 kr för en natt. Fortfarande alldeles för dyrt för mig. Jag kommer inte att ha Ferro uppstallad i en tävligsbox under tävlingen utan kommer att försöka hitta något annat.  

Lite tråkigt att de inte fortsatte med cupperna som de hade förra året men de har istället lagt till fritt tävlande för bästa ekipage i Lätt A, Msv C, Msv B osv. Jag tror att fritt tävlande betyder att man får tillbaka pengarna som man lagt ned på uppstallning och anmälningsavgifter på den tävlingen. Har jag rätt?  DM.et går också under den tävlingen, vilket jag och Ferro ska vara med i.

Nu när jag kom att tänka på cupperna förra året, är det någon som vet vad den hemliga lådan innehöll? Den som vinnaren av stora cuppen vann. Alla andra cuppvinnare fick en platt tv. Inte illa pris det inte.

Annars så kommer vi nog att starta Msv C.1 och FEI inledande på Fredagen. Msv C.2 och Msv B.4 på Lördagen och Msv C2 på Söndagen. Blir kanske en till klass på Söndagen men vi får se. :)

Förra året var det sjukt varmt. Jag tror vi hade runt 30 plus hela helgen och det var en ren plåga att ta på sig kavajen sekunderna innan startsignal. Man slet av sig den direkt efter utridningen för att inte dö av värmeslag. Hoppas fortfarande på bra väder men kanske inte samma värmeblöja i år. :P



1 emily:

skriven

Det borde gå att hyra box av typ vem som helst nästan, men var snabb... Det är nog hårt tryck på de boxar där ägarna inte ska tävla :-)

2 Anonym:

skriven

Platt-TV gick ju till segrarna i Mini, Micro och Lilla rundan. Den där hemliga lådan som gavs till vinnarna i Umeå-Vännästotalen innehöll typ bara några lindor och schabrak.

Kommentera här: