Spöken på Surf!

Vet ni att det spökar på Surf?? Helt säkert!

Jag är alltid sist i stallet på kvällarna. Jag åker alltid ut efter jobbet, även om jag varit där innan på dagen. Så jag kommer till stallet då vid kanske halv/kvart i nio och brukar stanna till runt halv elva. Ibland när jag först anländet så kan det finnas enstaka folk i stallet men de brukar åka efter en stund och jag blir ensam kvar tillsammans med hästarna. Det är då det roliga börjar... 

Ibland måste jag verkligen gå och kolla om det är någon häst i ridhuset, eftersom det låter som om någon galopperar omkring där inne. Ferros box ligger vägg i vägg med ridhuset och det hörs väl om någon galopperar förbi. Och det galopperar på bra där inne på kvällarna/nätterna! Ibland så stannar alla hästarna (de jag kan se) upp och stirrar emot väggen som om de också hör något. 

Ridskolestallet är alltid släkt på kvällarna och de gånger jag behöver passera igenom så brukar några av hästarna brumma eller gnägga lite. (De tror nog de ska få mat). Nästan alltid så hörs det ett "schychande" ljud direkt efteråt, ung som om någon säger åt hästarna att vara tysta fast på ett snällt sätt. Typ som när man vill att någon ska vara tyst och sätter fingret mot läpparna och viskar "Sch". Precis så låter det. 

Eftersom Ferros box ligger längst bort från ridskolestallet och den avdelningen alltid är släkt så är det ibland som att titta ned i en korridor som man inte kan se slutet på. Men det jag kan se är att någon passerar gången. Alltså går från ena spiltraden över till den andra. Alltid när jag ser det så måste jag gå och kolla om det är någon häst lös, eftersom det händer ibland. Och ibland har det varit det men oftast inte. 


Såklart så beror säkert det mesta på min fantasi men jag är en ganska logisk männsika som egentligen inte tror på spöken. Jag tycker det är väldigt kul att läsa och se documentärer om spöken och liknande men jag har svårt att verkligen och helt på allvar tro på det. Det lustiga är att jag kan stå i boxen hos Ferro och verkligen känna mig helt lugn och ändå höra hur det galopperar omkring inne i ridhuset! Hur kan det komma sig??

1 loisa:

skriven

sv: jag vet, men den har slutat passa och är såld. letar för fullt efter en ny dressyrsadel men har inte hittat någon tyvärr:/

tackar!:D

2 elvira:

skriven

men åh vad läskigt kommer att tro att jag ser spöken där hela tiden nu =S =D

3 Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.:

skriven

Jadå, Tickan räknas som skäck, hon har vita partier på kroppen också :)

4 Hanna:

skriven

Usch jag är galet mörkrädd och skulle nog haft hjärtat i halsgropen och en puls på några tusen om det hände mig :O

Kommentera här: