Sista tävlingen för i år!!

Ledsamt! I alla fall så var det på Hippologum så resan var i alla fall kort. :P Ferro fick stå i dag spilta men jag körde hem honom på kvällen så han fick sova i sin egen box. Jag provade också att skicka in honom i transporten och det gick galant! Inga problem över huvud taget! Man behövde bara lite fart och då gick han rakt in utan att tveka. Så duktig min lilla skrutt. :)

På Lördagen var det Msv C2.
Som ni kan se i filmen så var han jättespänd, hade annat att titta på och lite andra hyss för sig. Jag var ganska besviken på honom, vi slutade på 57,55 % vilket är långt under godkända procent. Men vi fick lysande kritik! :D "En mycket flott häst som idag var lite för spänd. Kommer att gå mycket bättre i nästa klass!"



Nästa klass för Msv B.4
Ferro har ett monster på framridningen! Han gjorde byten hejvilt och studdsade omkring och drog i galoppen osv. Urs! Så väl inne på tävlingsbanan så var jag så nervös för bytena att jag inte red ordentligt under resten av programmet. Han var mer avslappnad nu men fortfarande spänd. Vi slutade på 56,66 %, vilket kändes ganska ok. Fick ingen lysande kritik där dommarna skrev att det krävdes mer sammling i Msv B och att han var för ihopdragen. Kanske inte så konstigt eftersom jag red med handbromsen i hela tiden. 



Dagen efter var det Msv C.2 igen.
Nu kändes han fin! Lugn och avslappnad och focuserad. Vi fick ett misstag på ett enkelt byte men annars gick det ganska bra. Så jag blev igen besviken, fast nu på dommarna över att vi bara fick 59, 85 %. Jaja, det är ju en bedömningssport...  



Sista klassen var en Msv B.4 igen. Han flippade fortfarande ur på framridningen när jag började förbereda för bytena men han låg inte på lika mycket idag. Travdelen gick suuuuper! :) Väldigt nöjd med detta program trotts lite missar och en häst som ville göra ´byten konstant! :P Slutade på 58,91 % vilket är det bästa vi någonsin fått i Msv.B4. :)

1 Beffa:

skriven

Det måste ju vara härligt att få avsluta med ett bästa resultat i sista klassen för säsongen iaf!! :D

2 Agnes - Hästskötare i England:

skriven

Ser verkligen trevligt ut, vacker pålle du har :D

Kommentera här: