Gino

Ferro har fått en ny kompis. Han heter Gino! :D Skitsöt svart häst med stora vita tecken. Jättefin är han och bara ynka fem år. Släppt ihop dem i ridhuset och i början var det såklart full rulle. Ingen vila på maten där inte! Sen rullade dom och nosade på varandra och slet i grimmor osv. Ser ut att kunna komma riktigt bra överrens. Ferro har tyckt det varit jättetråkigt i hagen sedan Salle flyttade. Han står vid grinden och bra skriker och skriker och äter inte en tugga. :(
Hade stallmöte också och flyttade om en del i grupperna. Òm typ en vecka så börjar de gälla och det verkar verkligen bli jättebra. Ferro och Gino och Donna och Melody är i samma grupp. Alla äter hösilage och har ägare som vill att de ska stå ute läääänge. :) Yay! Dessutom ska Ferro och Gina få tillbaka Ferro och Salles gamla hage. Den är mycket större så de får mer plats att hålla till på.


********************************

Jag och Anette var på Allstars i går också. Jag tror det var den mest underligaste blandningen av folk jag någonsin varit med om. Det var gubbar och gummor och grupper med tjejer som alla var likadana klädda, killar som verkligen inte kunde dansa, en Harry Potter kopia, osv. Och en kille som halkade på isen två gånger på samma ställe! Mycket att skratta åt med andra ord :P Men det var fruktansvärt varmt! Rutorna inne på Allstars var alldeles immiga och det rann om dem!
1 emily:

skriven

Nu är ju Ella skadad så vi får se hur det blir med allt men eftersom våra hästar har fått flänga runt som tokar,stå i sjukhage, byta hagar mm känner jag att jag inte tänker låta nån av dom flytta runt mer än nödvändigt. Vi fick ju dessutom bygga den där avspärrningen helt själv med eget stängselmaterial, vilket inte var det lättaste i en halvmeter snö. Så när Maryna flyttar tar Ilion hennes hage då våran avspärrning i stora hagen aldrig komer hålla till 1 maj, då vi flyttar. Sen, förhoppningsvis är Ella frisk snart och kan gå i vanlig hage. Eventuellt kan det ju dra ut på tiden och då kan ni ju ta hagen tills jag behöver den, men jag hoppas att ni förstår att jag redan anser att vi har gjort "vårt" i hagfrågan och inte vill stressa mina hästar mer än nödvändigt med ännu en flytt. Ring mig gärna om du har några frågor ang saken.

Kommentera här: