Vad an dessa skavsår???

Skulle egentligen ha tagit kort på dem så ni får se elendet, men jag vill inte äckla någon allt för mycket så jag beskriver det bara :P

För typ en vecka sedan under en dressyrlektion så fick jag ett stort skavsår på insidan vänster knäet. Blödde och vätskade och såg mer ut som en brännskada än ett skavsår. På med skavsårsplåster, ca 5 stycken (som är en genialisk uppfinning!) och allt var frid och fröjd... tills idag. Under ridpasset kände jag den välbekanta känslan av nya skavsår och när jag kom hem upptäcktes skavsår på båda knäna, denna gång UNDER de redan ditsatta skavsårsplåstrena på ena benet! Och nu hade jag bara ett plåster kvar. Så det blev till att klippa det i två delar och försöka passa ut dem till såren. Jag blir så less....

Jag har aldrig fått skavsår under ridning förut! Inte ens som nybörjare! Så vad är det som händer??
1 Matilda:

skriven

Nya ridbyxor kanske??

Kommentera här: