Dagens träning

Ny ryttare på Ferro! Anna ställde upp som "the guinea pig". :P I början tyckte Ferro det var underligt och gick med ganachen tryckt mot strupen. Men efter lite prövotid så hittade Anna knapparna och det såg jättefint ut. :) Han travade på riktigt bra med långa steg och hon fick till och med prova på en riktigt fin passage också. 

Efteråt så lämnade jag honom i ridhuset en stund mendans jag skulle fixa med annat men jag hörde hur Ferro skrek och sprang omkring där inne så jag kunde inte låta honom gå där alldeles själv. Så då fick han gå i stallgången i stället. :D Ferro är ju så otroligt bra med andra hästar, han känner som av vilka som inte vill ha honom i närheten. Om han gick fram till en box och hästen där inne skrek åt honom så gick han vidare till nästa. Hans favoriter är Urbaan (som har samma smak för att nosa på den andra hästen över gallret och inte igenom det) och Pando. Han brukar också stå och flörta lite med Alexi, en B-ponny på ridskolesidan. haha! Dom är så söta.

Sen när jag mockat klart så hojtade jag lite åt honom och blev så förvånad när han kom på en gång! Utan krusiduller! Men när jag sedan skulle gå och hämta kraftfodret så ville han följa med igen och det fick han. :) När han sedan såg att jag höll i hans mat så blev han såklart jätteivrig och sprang före mig hela vägen längst stallgången, vände inne i sin box och stod och väntade vid krubban långt innan jag hunnit fram. Haha! Han är ju så oemotståndligt söt!

1 Matilda och Almelou:

skriven

Men han är ju för söt din Ferro!

2 kally:

skriven

villken snäll häst! om bara mina ponnysar vore lite av din Ferro=P

Kommentera här: