Dagens träning

Det regnade idag så jag tänkte vara bekväm och rida i ridhuset. Jotjena... Det var nyss vattnat och det var så halkigt att Ferro bara gleeed omkring, slirade i hörnen och tappade fotfästet hela tiden. Jag som hade tänkt öva lite på galoppombytena fick snabbt inse att det inte skulle gå att öva sånt därinne. Så jag klev av och gick ut på stora ridbanan istället. Snacka om skillnad! Där kunde Ferro focusera på vad han skulle göra och inte på att hålla sig på fötterna! :D
Jag har lite problem med att känna NÄR jag ska ge kommandot för att byta galopp. Jag vet i teorin när det ska ske men det är jättesvårt att känna! Ferro är ju så bussig och byter i alla fall, men gör jag inte rätt så byter han bak först. Så det är lite av en chansning det där, eftersom jag ibland får till det rätt och då byter han rätt, och ibland får till det fel och då byter han orent, och jag kan som inte känna vad jag gör för skillnad.

Nu håller vi tummarna också för att det INTE SKA REGNA i helgen!! Vilket det enligt olika metrologiska källor ska göra. :,(
1 Anna:

skriven

Jag har ju försökt få tag på dig för att prata om det! =) Men han kändes så loj i helgen,,, så här var han ju i höstas då det var pälsbyte.. så det känns inte som att vi är laddade för en debut. Så då kör vi på A3an istället och satsar lite på den. Men på surfs tävling ska jag rida FEIen

Kommentera här: