Ferro Makeover

1. Gå till Tandläkaren. (Ska ringa till vännes och höra vad dom kostar.  Både att åka dit med honom och att ta dit vet. till gården)
2. Pedikyr. (Måste få nya vinterdojor och fila ned hovarna lite)
3. Träckprov. (Har funderat på detta och ska nog göra ett i alla fall. Kanska vanskligt om jag lägger ner massa pengar på bra foder som sedan maskarna äter upp!)
4. Proteintillskott (Vilket betyder att jag tror Ferro har lite proteinbrist. Han har fallit ur lite över ryggen och magen är ganska stor vilket brukar vara tecken på proteinbrist. Och med det höet... så kan man väll inte vara förvånad. Så nu kollar jag upp vad jag ska ge honom. Lutar just nu åt vanligt lusern hack.)
5. Sprutor. (Eller i alla fall en. Hästinfluensasprutan är det dags för nu snart)

Sen ska jag lägga upp ett ordentligt tränings schema för vintern. Det ska innehålla mycket fous på muskelarbete och lydnad. Alltså mycket tömkörning/longering, löshoppning/gymnastikhoppning, klättring och internallträning. Vi ska försöka skippa dressyrarbetet i några månader även om det kommer att bli en och en annan träning för Rebecka och Ann för att inte glömma bort allt helt och hållet.

Kommentera här: