What a day!

Började dagen med att släppa ut pållarna. Salle var jättepigg och sprang omkring i hagen som en tok och Ferro ståd vid maten och såg på :p Började sedan med "operation torvbädd".
1. Ut med allt spån.
2. Spoa golvet rent.
3. Åka till lantmanna och köpa 2 balar torv + en säck kalk.
4. Kalka golvet ordentligt.
5. Öppnar första balen torv och hackar sönder alla bitar.
6. Försöker få ett jämt lager över hela boxen.
7. Vattna
8. Öppnar andra balen och upprepar proceduren med sönderhacket och utspridningen. Sen vatten på igen.
9. Åka till lantmanna igen och köpa två till balar.
10. Samma procedur....
11. Stampa ordentligt!
12. På med spån.
13. Klart!

Det hela tog ung. 4 timmar att göra. Urs vad jobbigt det var. Och jag ångrar mig såhär i efterhand att jag lade dit spån så här tidigt och inte väntade ett tag tills bädden satt sig. För Ferro har grävt runt spånet i torven så det ser ut som en blandning mellan torv och spån nu. :S men förhoppningsvis så gör det inget.

Sen när jag skulle åka hem från stallet så hann jag bara till påfarten till E4.an innan jag tyckte bilen hoppade lite mycket och mycket riktigt så hade jag fått punktering på ett bakhjul! Typiskt! Blev typ 40 min sen till jobbet pga. detta. :( Fick ta mammas lilla bil istället och den är ju livsfarlig! En liten räserbil som man får ta i med våld och svordommar för att kunna trycka ned kopplingen och växla. Yaiks...



Kommentera här: