Helgen som varit.

Ojoj vilken helg! :D Svinkallt har det varit och det både snöade och blåste som bara den i Stockholm.
Innan föreställningen så åt jag och Biggan på Jensens Böfhus. Svingoda hamburgare och mozarella sticks hade dom och en egen dressing som var typ den godaste jag ätit!

Sen så åkte vi ut till ingenstans där tydligen inspelningen var. Vi var tydligen V.I.P gäster och hade ett tält att gå in i dit de andra inte fick komma. Det delades ut gratis produkter också, som SP12 munskölj, bilskrapare, sittdynor, godis och sådanna där gele i plast med en liten bricka i som man trycker till så blir gelen varm. Sådanna där skräpsaker men som alla endå behöver :P

Vi blev placerade på V.I.P läktaren som är direkt till höger från där åkarna kommer ut på banan. (Alltså i tv.n är det på vänster sida :P) Sen så kom en kille ut på isen och pratade lite instruktioner osv..."...och ni som sitter på V.I.P läktaren, eran nödutgång är där. Där ute finns det champang och kaviar som ni kan förse er med på vägen ut och självklart så evakueras ni först". :P
Sen var det bra mycket värre att se paren åka på riktigt än på tv. Alla höll andan när Markus ramlade och under Josefins headbang :O Hua!

Sen när nyheterna visades på tv så hade vi en bensträckare och vi ställde oss vid en fläkt som blåste varmluft. Då ställde sig en man bakom mig och sa nått med att "Jag ställer mig här med er". Och jag vände mig om och tyckte jag kände igen honom men det tog någon sekund innan jag insåg att det var Kristian Luuk! Haha! Så vi stod och pratade lite innan det var dags att gå in igen.


Här är gänget stjärnor på Is efter sändningen är avslutad.


Sen så fick vi ett litet skrattanfall på tunnelbanan när föraren ropade ut; "Se upp för dårarna, dårarna stängs!" Haha! Precis som i filmen! Och ännu värre var det när vi satt på Donken och en Engelsk kille kom fram.
"You know once a month when a girl bleed.... (killen blev röd i ansiktet här) they have this smal... plugg...??"
Vi började skratta och sa att vi fattade vad han menade och han sa att hans killkompis blödde näsblod och behövde en tampong som akuthjälp. Tur va att jag hade det han behövde :P Haha! Båda såg ganska generade ut senare :P

Sen i dag (Söndag) gick vi omkring i massa affärer och ni skulle ha sett NK! Denna 10 meter långa Julgran var upphissad i taket! Och dom hade till och med en Jultomte som tog emot barnens önskningar. Det är ju inte ens December gott folk! Har ni blivit galna??? :O





Och en bonusbild på mig på hotelrummet :) Jag kunde inte låta bli :P



1 linn:

skriven

hej jeanette, det var otroligt länge sen och jag kommer inte ihåg hur jag lyckades hamna på din blogg.. MEN! - vad gör du i stockholm? hur hamnade du där? var det inte västerås som var din grej - eller var du bara i sthlm på besök? :) hoppas allt är bra med dig! /linn rydelius

Kommentera här: